Skup się

Jest taka stara zasada inwestorska. Jeśli czegoś nie rozumiesz, nie inwestuj w to. Im bardziej skomplikowane instrumenty finansowe wymyślają bankierzy, tym lepszym pomysłem jest trzymanie się od nich z daleka.

I wiesz, co? To tak samo jak w marketingu. Tutaj też coraz trudniej jest ogarnąć w jednym czasie wszystkie platformy, media, reklamy, narzędzia analityczne. I jeszcze łatwiej utopić jest w swój kapitał.

W marketingu małej firmy najcenniejszym kapitałem jest czas. Dobrze go zainwestuj. Wybierz kanał marketingowy, który rozumiesz i w którym chcesz się rozwijać.

Może być jeden, ale ten właściwy. Dopiero z czasem zacznij powiększać swój zasięg.

Ktoś powie: “Jarek, ale tam są moi klienci!”. Owszem, ale czy chcesz żeby Twoi klienci oglądali Cię rozczochranego, w szlafroku i ze śpiochem w oku?

Tak mniej więcej będzie wyglądać Twoja obecność w mediach, których nie rozumiesz. I to na tle konkurencyjnych ofert, które mogłyby startować w wyborach miss marketingu.

Spokojnie, jak wszystko dobrze pójdzie i Ty się tam pojawisz, ale najpierw zostań miss swojego podwórka. Czy to będzie fejsbook, czy to będzie instagram, czy to będzie e-mail marketing. Może dobrze ograniasz pinteresta, albo TikTaka 🙂

Wybierz swojego rumaka i to na nim wyrusz na podbój rynku. Jego wychowaj od źrebaka, z nim się zaprzyjaźnij, jego naucz jeść Ci z ręki.

Gdy poczujesz wiatr we włosach (jeżeli je masz) to szybko pojawi się chęć, by odkrywać nowe obszary marketingu.

—-

Wczoraj jadłem kolację z programistą pracującym dla największych domów inwestycyjnych na Wall Street. Zgadnij ile ma lat? 72. To nie jest literówka, nie 27 – ma siedemdziesiąt dwa lata.  Jest ponoć o niebo lepszy od młodziaków z Doliny Krzemowej. Dlaczego? Bo skupił się na jednej specjalizacji. Od studiów zajmował się giełdą i tylko giełdą. Nigdy nawet nie założył fejsbooka. Chociaż jest milionerem i mógłby już dawno to wszystko rzucić i zacząć rozwiązywać krzyżówki, to nadal kręci go to, co robi. Mam wielki szacunek do takich ludzi. Dają mi wiarę, że kto ma pasję, ten będzie wiecznie młody.

copy

Zapisz się na bezpłatny
kurs copywritingu!

"12 myków" to moje porady prosto na Twoją skrzynkę e-mail.
 
  • już ponad 4000 zadowolonych studentów
  • cenne lekcje w luźnej, storytellingowej formule
  • odpal tryb turbo w swoich tekstach
ZAPISUJĘ SIĘ NA KURS
Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych
na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
close-link
Jeszcze możesz się zapisać :)