Zasada prawej ręki

Dzisiaj zatem podzielę się z Tobą pewną techniką sprzedażową, którą łatwo możesz zastosować u siebie – o ile oczywiście coś sprzedajesz.

Jeśli zależy Ci, żeby klienci kupowali produkt określonej marki – bo na przykład masz na nim najwyższą marżę albo uważasz go za najlepszy – to zastosuj „regułę prawej ręki”. Możesz jej też użyć, jeśli wstawiasz swoje produkty do cudzego sklepu i masz wpływ na to, na której półce stoją.

To, o co chodzi z tą prawą ręką?

Nazwa techniki wzięła się z tego, że większość z nas jest praworęczna i to prawa ręka najczęściej sięga po towar na półce. Znalezienie się w jej polu działania, zwiększa więc szansę na sprzedaż.

To po kolei.
Produkt, który chcesz sprzedać, umieszczasz na półce tuż obok lidera danej kategorii, który zwykle jest droższy niż Twój artykuł. Obok, ale najlepiej po lewej stronie (patrząc z perspektywy stojącego przy półce).

Ponieważ produkt-lider jest świetnie znany, to zwykle on przyciąga uwagę klienta.

Ustawiając swojego „faworyta” obok lidera, zwiększasz szansę, że klient przy okazji zahaczy też wzrokiem o Twojego kandydata.

Kiedy oko klienta mamy już złowione, czas na rękę. A ta już sięga po znany produkt. Ale po drodze do znanego produktu ręka będzie miała tańszą alternatywę. I okazuje się, że w wielu przypadkach w ostatniej chwili się waha i sięga po stojący obok, tańszy produkt. Dlatego to w tym miejscu stawiasz swojego faworyta.

Jak będziesz mieć chwilę podczas najbliższych zakupów w dużym sklepie, to przyjrzyj się półkom i poobserwuj swoje lub cudze reakcje. Super zabawa!

A tymczasem zapamiętaj: w blasku cudzej sławy można się nieźle wygrzać.

Tej sztuczki możesz użyć nie tylko do sprzedawania towarów. Jej pierwszy etap – znalezienie się blisko lidera – można zastosować również do sprzedaży swoich usług i budowania marki osobistej.

Wystarczy nawiązać kontakt z najbardziej znanym specjalistą z Twojej lub pokrewnej branży – zrobić wspólny projekt, wystąpić w jego podcaście, zrobić coś dla niego/niej i poprosić o rekomendacje, wrzucić wspólną fotkę do social mediów albo na stronę. Twoje akcje od razu szybują. Nie tylko wśród praworęcznych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

copy

Zapisz się na bezpłatny
kurs copywritingu!

"12 myków" to moje porady prosto na Twoją skrzynkę e-mail.
 
  • już ponad 4000 zadowolonych studentów
  • cenne lekcje w luźnej, storytellingowej formule
  • odpal tryb turbo w swoich tekstach
ZAPISUJĘ SIĘ NA KURS
Zapisując się, wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych
na zasadach określonych w Polityce Prywatności.
close-link
Jeszcze możesz się zapisać :)